Chat

Op dit moment is de chat gesloten. Via telefoon luistert er 24/24u en 7/7 iemand naar je; bel 106.

 

Openingsuren

 

De chat van Tele-Onthaal is elke dag open. Ook op zon- en feestdagen.

  • maandag van 18u tot 23u
  • dinsdag van 18u tot 23u
  • woensdag van 15u tot 23u
  • donderdag van 18u tot 23u
  • vrijdag van 18u tot 23u
  • zaterdag van 18u tot 23u
  • zondag van 15u tot 23u


Hoe werkt de chat?

  • Chatten is heel eenvoudig. Tijdens de openingsuren van de chat klik je op ‘chat’.
    Dan klik je nog eens op de avatar of op de tekst ‘klik hier om te chatten’
    Je vult eerst een (anonieme) nickname in.
    Je klikt op 'Start het gesprek' en dan pas kom je in contact met een vrijwilliger.

 

Wat je moet weten:

  • Elke dag zijn er verschillende vrijwilligers tegelijk op de chat aan de slag. Toch kan het soms erg druk zijn.
  • Soms kom je in de wachtrij terecht. Dat wil zeggen dat alle vrijwilligers al met iemand in gesprek zijn. Je krijgt dan te zien hoeveel wachtenden er voor je zijn. 
  • De vrijwilligers werken in een beurtrol. Sommige shifts duren bijvoorbeeld tot 21u. Dit kan invloed hebben op de duur van het gesprek. 
  • We ronden de gesprekken af tegen het sluitingsuur. Na 22u40 kan je geen nieuw gesprek meer starten.
  • Wil je er mee voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen binnen geraken op deze chat? Dat kan je door zelf de chat niet te belasten met onechte gesprekken of verschillende chats na elkaar.
  • Geen paniek als je gesprek door een technische storing plots onverwachts afbreekt. Meld je dan zo snel mogelijk opnieuw aan met dezelfde nickname. We proberen je met dezelfde vrijwilliger door te verbinden.
  • Het gesprek blijft strikt vertrouwelijk tussen jou en de vrijwilliger. Er blijven geen sporen van het chatgesprek achter op je computer. Niemand kan dus zien dat je met ons gechat hebt. Wil je dat ook je bezoek aan deze website geen spoor nalaat, denk er dan aan de geschiedenis van je browser te wissen.